Menopoz Belirtileri Nelerdir ve Nasıl Hafifletilir?

Menopoz, belli bir yaşa gelmiş her kadının deneyimleyeceği bir süreç olsa da vücuda ve psikolojiye olan etkileri bazen kök söktürüyor! Neyse ki menopozun terleme, sıcaklama gibi belirtilerini hafifletmenin birçok yolu var. İşte menopoz nedir sorusundan bu süreçte neler yapabileceğinize kadar her ayrıntıyı içeriğimizde inceledik. Buyurun! ?

Kaynak: https://www.independent.co.uk/life-st…

Kadınların yaşlanma sürecinin kaçınılmaz bir parçası olan menopozun günlük yaşama etkisi epey büyük.

Menopoz orta yaşlı kadınlarda ve bazen daha erken yaşlarda ortaya çıkabilen bir durum. Kadınlar için zor olan bu süreçte menopozun etkilerini hafifletmek ise neyse ki mümkün. Menopozun ne olduğu, semptomları ve daha fazlası için sizi şöyle alalım. ?

Menopoz basitçe kadınların regl olmayı kesmesi ve doğal yollarla hamile kalamayacakları anlamına geliyor.

Yumurtalıklarda yumurta üretilmesini sağlayan ve kısaca östrojen hormonu denen hormonlar yaş ilerledikçe azalmaya başlıyor. Böylece daha az yumurta üretmeye başlayan kadınların hamile kalma olasılığı da gitgide düşüyor.

Vücudun menopoz sürecine hazırlandığı, menopoz öncesi döneme ‘perimenopoz’ adı veriliyor.

İşte bu dönem hormonlarınızda değişikliklerin yaşanmaya başladığı ve menopozun etkilerini vücudunuzda ilk kez hissetmeye başladığınız zamanlar olarak geçiyor. Bu süreç birkaç ay da sürebiliyor birkaç yıl da. Bazı kadınların perimenopozu hiç yaşamayıp direkt menopoz aşamasına geçtiği de görülüyor.

Perimenopoz döneminde regliniz düzensizleşmeye ve kanamalarınızın miktarı farklılık göstermeye başlıyor.

Tam 12 ay boyunca hiç regl olmadığınız zaman ise menopoza girmiş oluyorsunuz. Menopozdan sonra semptomların devam ettiği birkaç yıla ise ‘postmenopoz’ yani ‘menopoz sonrası dönem’ adı veriliyor. Menopoz genelde 45 ila 55 yaş arası kadınlarda görülüyor. 40 yaşın altında görülen menopoza ise ‘erken menopoz’ adı veriliyor ve yüz kadından birinde karşımıza çıkıyor.

Peki menopozun belirtileri ve vücuda etkileri neler?

Her kadının menopoz süreci farklı işliyor olsa da bahsettiğimiz üç dönemde de yaygın görülen semptomlar aynı. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

  • Aniden gelen ateş basması

  • Uykusuzluk

  • Vajinal kuruluk

  • Cinsel dürtülerde azalma

  • Kaygı

  • Keyifsizlik

  • Gece terlemesi

  • Odaklanma problemleri

  • Hafıza problemleri

Yukarıda bahsettiğimiz bu semptomlar perimenopoz dönemi geçiren kadınlarda dört ila beş yıl boyunca görülebiliyor.

Benzer şekilde son regl döneminden yıllar sonra dahi bu belirtiler kadınları etkilemeye devam ediyor. Hatta uzmanların söylediğine göre  4 – 5 yılı aşan süreler boyunca görüldüğü de oluyor.

Ayrıca menopoz aniden sıcaklama, gece terlemesi gibi belirtilerin yanı sıra bazı komplikasyonlara da neden olabiliyor.

Bu komplikasyonlar ise şunlar:

  • Cinsel ilişki sırasında acı duyma

  • Metabolizmanın yavaşlaması

  • Kemik erimesi veya kemiklerin güçten düşmesi

  • Katarakt

  • İdrar kaçırma

  • Kalp ve damar rahatsızlıkları

  • Diş eti hastalıkları

Neyse ki menopozun etkileri aşırı bir hal almışsa size yardımcı olacak birçok yöntem bulunuyor.

Ateş basması, gece terlemesi, kızarma ve kemik erimesi belirtilerine karşı doktorunuz hormon tedavisi önerebilir. Alacağınız östrojen takviyesiyle bu semptomların etkisi oldukça hafifleyecektir. Yine doktorunuz benzer sorunlarınız için gerekli gördüğü ilaçlarla sizi destekleyecektir.

Menopozun psikolojik etkileri için ise psikologlara danışmanız iyi olacaktır.

Eğer ruh haliniz aşırı derecede dengesiz hale geldiyse ve keyifsiz günlerinizin sayısı arttıysa bir psikoloğa danışarak depresyon ve kaygı bozukluğu gibi hastalıkların önüne geçebilirsiniz.

Tıbbi çözümler dışında evinizde kendi kendinize yapıp rahatlamanızı sağlayacak bazı ipuçlarımız da var!

Özellikle geceleri daha rahat hissetmek için bol ve hafif kıyafetler tercih edebilirsiniz. Kalın battaniyelerden uzak durup odanızı düzenli olarak havalandırmanız gece terlemelerine ve ateş basmalarına iyi gelecektir.

Eğer menopoz yüzünden kilo almaya başladıysanız egzersiz yapmanız ve düzenli beslenmeniz önemli.

Günde 20 ila 30 dakika arasında egzersiz yapmak hem kilonuzu kontrol altında tutmanızı sağlayacak hem de ruh halinizi olumlu yönde etkileyecektir. Dolayısıyla gece uykunuz ve genel anlamda günlük yaşantınız da düzen kazanacaktır.

Kaygılı ve stresli durumların etkisini azaltmak için rahatlama teknikleri öğrenebilirsiniz.

Örneğin yoga ve meditasyon yapmak rahatlama konusunda inanılmaz yararlı teknikler içeriyor!

Sağlıkla ilgili her konuda olduğu gibi menopozda da alkol ve sigaranın olumsuz etkileri bulunuyor.

Deneyimlediğiniz semptomları ve rahatsızlıkları daha da kötüleştirdiği için sigara ve alkolden kesinlikle uzak durmalısınız.

Menopoz sürecinde cildinizde kuruluklar başlayabileceği için cildinizi nemlendirmeniz çok önemli.

Cilt bakımınıza ekstra bir özen göstererek ve sık sık duş almak gibi aktiviteleri azaltarak cilt kuruluğunu hafifletebilirsiniz.

Sonuç olarak menopoz, etkileri azaltılabilen ve kadınlar için oldukça doğal olan bir süreç.

Çeşitli faktörlerden dolayı her kadın menopozu farklı deneyimlese de içeriğimizde bahsettiğimiz yöntemler etkileri hafifletmenizde yardımcı olacaktır. Sağlıkla kalın!

Bu konuda siz neler düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım! ?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir