‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

AB ülkelerine otomotiv ihracatı yüzde 22 arttı

Türkiye, Avrupa Birliği (AB) ülkelerine otomotiv ihracatını yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artırdı.

Benzin ne kadar oldu? Akaryakıtta tabela değişti!

Akaryakıta tabela bir kez daha değişti. 3 Temmuz’da enflasyonun açıklanmasının ardından akaryakıt fiyatlarına ÖTV zammı gelmişti. Brent petrol ve dövizdeki hareketlilik de akaryakıt fiyatlarını etkiledi. Dün motorinin litre fiyatına 1 lira 16 kuruş …

TBMM’de kabul edildi: En düşük emekli aylığı 16 bin 881 lira oldu

TBMM’de kabul edildi: En düşük emekli aylığı 16 bin 881 lira oldu

Ağam bizimle eğlenir! İngiltere’ye gitti ülkeyi unuttu: Kişi başı gelirle övündü

Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye Katılım Bankaları Birliği ile Birleşik Krallık İhracatın Finansmanı Kuruluşu (UK Export Finance) tarafından düzenlenen İslami Finans Zirvesi programı kapsamında bulunduğu İngiltere Londra’da yatırımcı …

Konya OSB’deki genişlemeyle 15 bin yeni istihdam hedefleniyor

Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde (KOS) süren genişletme çalışmalarıyla 15 bin kişiye istihdam sağlanması hedefleniyor.

Benzinlik fiyatları havalimanlarıyla yarışıyor! Fiyat farkı 3 katına çıktı

Benzinlik istasyonlarında bulunan marketler adeta cep yakıyor. İstasyonlarda bir çikolatanın fiyatı markete göre 3 katı fazlasına satılıyor.