‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Konut Kredisi 2025: Faizler Tırmandı, Aylık Taksitler El Yakıyor! 1 Milyon TL’nin Geri Ödemesi Dudak Uçuklattı

Merkez Bankası’nın para politikasındaki sıkılaştırma hamleleri konut kredisi faiz oranlarını da doğrudan etkiledi. Bankaların uyguladığı oranlar yükselirken, ev sahibi olmak isteyen vatandaşların ödeme yükü ciddi oranda arttı. İşte güncel faiz oranları ve örnek ödeme tabloları…

Kurban pazarında sessizlik: ‘Emekli maaşıyla ancak horoz keser, kurban değil’

Yüksek yem maliyetleri, düşen alım gücü ve artan hayvan fiyatları kurban pazarlarını olumsuz etkiledi. Aydın’ın Nazilli ilçesindeki hayvan pazarında kurbanlık satan üretici ve esnaf, satışların durma noktasında olduğunu belirtti. Bir hayvan satıcısı, “Millet bitik durumda. Herkes son günlerini yaşıyor. Emekli, asgari ücretli bitmiş durumda. Adam emekli maaşına ancak horoz keser, tavuk keser” dedi.

Toyota, yeni Corolla Cross’la sahalarda kükreyecek

Toyota , Avrupa pazarlarına girişinden yaklaşık üç yıl sonra popüler kompakt SUV’u Corolla Cross’u baştan aşağı yeniledi. Avrupa’nın en çok satan Toyotalarından biri olan model, çok sayıda iyileştirme ve yeni GR Sport donanım paketiyle donatıldı. Ön …

Ünlü çizgi filmin oyuncağı toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı, sağlığa zararlı olduğu belirlenen bir oyuncağın satışını yasakladı.

AJet’ten Anneler Günü’ne özel yüzde 40 indirim

Türkiye’nin genç hava yolu markası AJet, Anneler Günü’nü özel bir kampanyayla kutluyor. AJet, 11 Mayıs Anneler Günü kampanyası ile, tüm yurt içi ve yurt dışı uçuşlarda misafirlerine yüzde 40 indirim imkanı sunuyor.

Akaryakıt tabelalarında son durum: Benzin, motorin ve LPG fiyatları

Akaryakıt tabelalarında son durum: Benzin, motorin ve LPG fiyatları