AB Enerji Maliyetleri Savaşla Yükseldi: 100 Günde 47 Milyar Euro Fazladan Harcama
8 Haziran 2026 tarihinde Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Sözcüsü Eva Hrncirova, ABD ve İsrail ile İran arasındaki savaşın etkisiyle AB ülkelerinin son 100 günde enerji ithalatına 47 milyar euro ek harcama yaptığını duyurdu. Brüksel'de düzenlenen basın toplantısında Hrncirova, Orta Doğu'daki çatışmaların enerji piyasasına olan etkilerini değerlendirdi. Hrncirova, "Fosil yakıt ithalat faturamız son 100 günde 47 milyar eurodan fazla bir artış gösterdi," diyerek, enerji miktarının aynı kalmasına rağmen ödenen yüksek bedellerin altını çizdi. AB'nin, Orta Doğu'daki gelişmelere rağmen enerji tedarikinde herhangi bir aksama yaşamadığını ve arz güvenliğinin sağlandığını vurguladı. Enerji tedarikini çeşitlendirdiklerini, yenilenebilir enerji kaynaklarının payını artırdıklarını ve verimliliklerini yükselttiklerini ifade…


